İstanbul Anadolu Yakası Organize Sanayi Bölgesi Camisi;
Cami Yapı Ekipmanları Dergisi olarak Mimar Nurgün Özgün ile yaptığımız söyleşi; Ortalama betonarmesi 2009-2010 yıllarında yapılmış olan bu yapının bize 2011 yılında dekorasyon projeleri geldi. Binanın rölevesini almak için gittiğimizde betonarme taşıyıcı sistemi, ytongları ve pencere doğramaları mevcut atıl durumda bir binayla karşılaştık. Röleveyi çıkardıktan sonra cami mimarisinin Selçuklu döneminden bu güne kadar ne evreler geçirdiğini araştırdık. İncelemelerimiz bittiğinde maalesef zaman içinde genel olarak mimari anlamda hiçbir ilerleme kaydetmediğini gördük. Bu caminin dekorasyon projelerini hazırlarken çağdaş malzeme ve teknikleri kullanarak gelenekseli yaşatmaya karar verdik. Bu doğrultuda projeleri hazırlarken de, sadeliğe-şıklığa en önemlisi de huzur bulunacak mekan yaratmaya özen gösterdik. Bu doğrultuda hazırlanan projeyle uygulama yapmaya başladık. Yapım aşaması ortalama sekiz ay sürdü. Bu süre içinde ortalama bin 700 m22lik ve bin 500 kişi kapasiteli cami yapısını tamamlayıp ibadete açtık. Uygulama sırasında pek çok zorluk yaşadık ama cami bitip ibadete açıldıktan sonra bunların hepsi unutuldu ve sonuca bakıldı. Sonuç, beni ve camimizi gerek ibadet için gelenleri, gerekse görmek için gelenleri çok mutlu etti. Caminin ıslak hacimlerinde kaydırmazlık özelliği olan porselen seramikle camın güzelliğini birleştirerek modern bir hava yakalamaya çalıştık. Seramik döşemelerde inoks çıtalarla günümüz malzemelerini bir araya getirdik. İbadet alanlarında kalem işi desenlerini hazırlarken İznik çinisi desenleri bize ilham kaynağı oldu. İç mekanın tamamında İznik çinisinin eşsiz motiflerini kalem işi olarak kullandık. Ana kubbeye doğru gittikçe de çini desenlerini Osmanlı tarzı kalem işlerine döktük. Caminin mihrap, mimber ve kürsü üçlüsünün yapımını maun ağacından tasarladık. Bu mobilyalar maun ağacı ve maun kaplamalı mdf den imal edildi. Mihrapta dini yayınların depolanacağı kitaplıklar koyduk. Özellikle mihrap alışılan tarz mihrapların çok dışına çıkılarak özel bir tasarımla hazırlandı. Mihrabın yanlarında kullanılan desenlerin aynısı mimber ve kürsü de tekrarlandı. Caminin halısı yünden imal edilmiş olup halının desenlerini duvarlarda bulunan kalem işlerinin desenleriyle dokutturduk. Yünü naturel rengiyle dokutturmak, mekanın ferah, rahat ve huzur içinde olmasına yardımcı oldu. Sonuç olarak bu projede çağdaş ile gelenekseli huzur duyulacak bir ortamda bir araya getirdiğimiz için çok mutluyuz.